فشار خون پایین معمولا شامل درمان هر گونه علت زمینه ای و مشاوره در شیوه زندگی است. اگر شما به طور طبیعی دارای فشار خون پایین هستید، معمولا نیازی به درمان خاصی نیست.

علایم فشار خون پایین
توصیه های کلی راهکارهای زیر اغلب می تواند نشانه ها و علائم شدید ناشی از افت فشار خون را کنترل کند: خارج شدن تدریجی از رختخواب در هنگام صبح بسیار مهم است. همچنین حرکات فیزیکی که منجر به افزایش ضربان قلب و جریان خون می شوند، می توانند مفید باشند، به عنوان مثال حرکات کششی در حالت خوابیده. اجتناب از ایستادن به مدت طولانی مدت را باید در نظر گرفت و آنهم برای پیشگیری از افت فشار خون با واسطه تحریک عصبی. استفاده از جوراب های واریس می تواند به بهبود جریان خون و گردش خون و در نتیجه افزایش فشار خون کمک کند. با این حال قبل از استفاده از این جوراب ها با پزشک تان مشورت کنید. اجتناب از کافئین در شب و حذف الکل از رژیم غذایی می تواند از افت فشار خون جلوگیری کند. وعده های غذایی کوچک و مکرر مهم است. دراز کشیدن مدتی بعد از صرف غذا می تواند مفید باشد. افزایش مصرف مایعات را باید در نظر گرفت چون کم آب شدن بدن خود منجر به افت فشار خون می شود. مصرف کمی نمک بیشتر در رژیم غذایی روزانه کمک کننده است. بررسی نوع داروهایی که مصرف میکنید، توسط پزشک تان مهم است. بعضی وقت‌ها تغذیه‌ نامناسب باعث افت فشار خون می ‌شود و در این صورت لازم است که توجه اساسی به تغذیه‌ تان داشته باشید. توصیه می ‌شود که سبزیجات، ماهی، میوه، غلات کامل و مرغ را در برنامه‌ غذایی ‌تان بگنجانید. از مصرف میوه‌ ها، آب‌ میوه‌ ها و آب سبزیجاتی مانند آب چغندر و غیره غافل نشوید.